kekejaman dan keganasan

APA NK JADI DENGAN MALAYSIA!!!!!

Malaysia sebuah negara yg aman dan tenteram sebelum ini semakin terancam dengan keganasan dan kekejaman dari nafsu manuasia yang tidak penah pikir untuk puas dan bersyukur dengan apa yg mereka telah perolehi di negara ini. apabila membuka mata di waktu pagi tidak perlu berasa takut untuk melakukan aktiviti sepanjang hari, apabila hendak makan tengah hari tidak berasa takut sekiranya kedai2 makan diserbu penganas, apabila hendak pulang keja tidak perlu bimbang dengan sekatan2 pihak berkuasa (cuma roadblock saja la tp untuk org yg tak de lesen n salah), apabila hendak kluar menghiburkan diri di waktu malam setelah penat berkerja tidak perlu takut dengan akta darurat dan apabila hendak memejamkan mata di waktu malam: yg gadis dan wanita tidak perlu takut dengan penganas yg akn memper..... mereka, yg lelaki pula tidak perlu berjaga untuk mempertahankan keselamatan ahli keluarga mereka.. mereka sepatutnya bersyukur dilahirkan untuk menetap di negara yg adil untuk semua penduduk nya. apa yg perlu hanya la berusaha. pintu rezeki akan terbuka cuma yg bezanya adalah susah atau senang keja itu.
KENAPA???? kenapa mereka semua tidak sedar dan mahu bersyukur dengan semua itu. tidak kah semua itu akan memberikan satu kenikmatan hidup untuk kita.. kenapa masih ada org yg hanya mencari jalan pintas untuk hidup dengan melakukan kekerasan terhadap org lain. sedangkan org yg tidak cukup sifatnya (OKU) boleh berusaha untuk memajukan dan meneruskan hidup kena golongan 'penganas' ini tidak boleh. hati ini amat kecewa sekali melihat keganasan ini.
MENGAPA??? mengapa hati ini kecewa?? hati ini kecewa kerana penat melihat ramai manuasia tidak kira golongan,bangsa dan umur menjadi mangsa 'mereka2' ini. letih melihat berita menyayat hati di tv, radio dan paper mengenai kes rompakan, bunuh, ragut, rogol,culik dan banyak lagi lah yg menyedihkan. sebelum ini hanya dapat bersimpati dengan nasib mangsa2 terserbut tapi setelah aku sendiri secara tidak langsung terlibat dlm semua ini aku bertambah kecewa. kini hidup aku tidak aman lagi dan sentiasa berada di dalam ketakutan. semuanya bermula apabila pada pagi jumaat itu sebelum aku kluar kerja aku telah menerima satu msg dr housemate aku mengatakan dia kini berada di hospital kerana kes ragut. habis barang nya diragut. kalau setakat barang saja tak apa lagi tp ini dah melibatkan nyawa. seorg kawan nye pecah kepala seorg lagi putus jari terkena parang peragut itu. .............kini aku semakin takut untuk tinggal di sini. mengapa semua ini perlu berlaku... MEGAPA MEREKA INI PERLU MELAKUKAN KEGANASAN... PERSOALAN NYA BILA SEMUA INI AKAN BERUBAH?????

1 comments:

  aSiLaH

December 13, 2008 at 6:33 AM

hah aku tau diaorg semua ni kan kena tgk cete the day the earth stood still la.....huhu